Iskalnik

SlovenščinaEnglish (United Kingdom)
Izredna seja Rektorske konference Republike Slovenije

Maribor, 8. janurar 2021 – Potekala je izredna seja Rektorske konference Republike Slovenije, na kateri so rektorji slovenskih univerz razpravljali o problematiki izvajanja pedagoškega procesa v času ukrepov za preprečevanje širjenja nalezljive bolezni COVID-19.

Čeprav smo na slovenskih univerzah prilagodili izvedbo oblik ter načinov poučevanja in učenja ter preverjanja in ocenjevanja znanja, ugotavljamo, da največjo težavo predstavljajo neizvedene kontaktne ure, ki zahtevajo prisotnost študentk in študentov v prostorih visokošolskih (in drugih delovnih) zavodov (znanstvenoraziskovalno delo, laboratorijske, vaje, terenske vaje, hospitacije in nastopi, pedagoška praksa, praktično usposabljanje itd.), ter izvedba pisnih izpitov, ki jih ne morejo nadomestiti prilagoditve preverjanja in ocenjevanja znanja in za katere je nujna prisotnost študentk in študentov v prostorih visokošolskih zavodov. Opozarjamo, da nekatere študentke in študenti ob nespremenjenem načinu dela ne bodo mogli izpolniti vseh obveznosti, posledično ne bodo mogli pristopiti k preverjanju in ocenjevanju znanja.

 

Rektorji slovenskih univerz menimo, da mora Vlada RS nemudoma omogočiti vsaj:

- izvedbo nujnega dela pedagoškega procesa v prostorih visokošolskih zavodov v obliki individualnega ali skupinskega (3–5 oseb) dela ob upoštevanju vseh preventivnih ukrepov MZ in NIJZ;

- izvedbo individualnega znanstvenoraziskovalnega dela v prostorih visokošolskih zavodov ob upoštevanju vseh preventivnih ukrepov MZ in NIJZ, ki bo študentkam in študentom študijskih programov prve in druge stopnje ter doktorskim študentkam in študentom omogočalo dokončanje njihovih zaključnih del.

Na slovenskih univerzah že ves čas epidemije iščemo in ponujamo rešitve, s katerimi bi vsem deležnikom v visokem šolstvu omogočili nemoteno delo na način, ki ne bi ogrožal njihovega zdravja, ob predpostavki, da študentke in študenti kljub izrednim razmeram, s katerimi se srečujemo v Republik Sloveniji od meseca marca 2020 dalje, dobijo potrebno znanje ter si pridobijo kompetence v okviru študijskih programov, ki so jih izbrali ob vpisu na slovenske univerze. Usvajanje in oblikovanje znanja sta ključnega pomena tako za posameznika kot za družbo, zato je potrebno vzpostaviti konstruktiven dialog z odločevalci v državi, katere prihodnost bo krojilo znanje, ki mora biti ena najpomembnejših vrednot današnje družbe.

 

Novice slika

 

Spoštovani,

dne 24. 2. 2022 je bila organizirana prva v nizu javnih razprav Rektorske konference Republike Slovenije (RKRS) o visokem šolstvu in družbi znanja. Tokratna razprava je imela naslov »Kam z univerzami v Sloveniji?«.

Če ste dogodek zamudili, je na voljo posnetek. Kratek povzetek razprave si lahko preberete tukaj.

Zbrane so uvodoma nagovorili rektor Univerze v Ljubljani in predsednik RKRS prof. dr. Gregor Majdič, redna članica Slovenske akademije znanosti in umetnosti zasl. prof. dr. Alenka Šelih ter direktor Nacionalne agencije RS za kakovost v visokem šolstvu prof. dr. Franci Demšar. V nadaljevanju razprave so se jim pridružili rektorica Univerze na Primorskem prof. dr. Klavdija Kutnar, rektor Univerze v Mariboru prof. dr. Zdravko Kačič, rektor Univerze v Novi Gorici prof. dr. Boštjan Golob, raziskovalka in predavateljica na Univerzi v Leedsu v Veliki Britaniji Prof Jana Javornik, PhD (Združeno kraljestvo Velike Britanije in Severne Irske), generalni direktor Direktorata za visoko šolstvo na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport prof. dr. Franc Janžekovič.  

Tema razprave so bili aktualni izzivi v slovenskem visokošolskem prostoru, s katerimi se soočamo zlasti v zadnjih mesecih z različnimi predlogi in pobudami vlade ter poslank in poslancev za ustanavljanje oziroma podeljevanje koncesij novim (zasebnim) visokošolskim zavodom.

 

Ljubljana, 21. januarja 2022 – Rektorska konferenca Republike Slovenije (RKRS) je na današnji prvi redni seji pod novim vodstvom Univerze v Ljubljani ponovno poudarila, da je pomembno ohranjati in nadgraditi kakovost visokošolskega izobraževanja v Sloveniji, ki prispeva k razvoju družbe znanja.

»Zavedamo se, da se moramo univerze odzivati na potrebe trga dela, vendar pa za  to potrebne strateške analize in usmeritve na ravni celotne države. Mladi ljudje, ki jih izobražujemo na naših univerzah, lahko s svojimi potenciali ustvarjajo gospodarstvo za višjo dodano vrednostjo. Nujno je upoštevati predvsem kakovost visokošolskega izobraževanja ter zagotoviti odlično izobražene mlade tudi na področjih, ki niso neposredno povezana z gospodarstvom, a so pomembna za razvoj in delovanje družbe znanja,« je povedal predsedujoči Rektorski konferenci rektor Univerze v Ljubljani prof. dr. Gregor Majdič.

Člani Rektorske konference so danes sklenili, da bodo pripravili načrt promocije poklicne prehodnosti in ustvarjanje novih poklicev ter promocije enakomerne zastopanosti spolov na področjih s stereotipnimi vzorci vpisa na študijske programe. Hkrati Rektorska konferenca poziva ustrezne državne organe k pripravi strategije razvoja države, pri kateri bi Rektorska konferenca sodelovala in ki bo dejansko vodila v razvoj celotne družbe.

V okviru Rektorske konference bo organizirana serija javnih razprav o aktualnih vprašanjih in prihodnosti visokega šolstva, prva že konec februarja letos.

Prva redna seja Rektorske konference je bila namenjena tudi problematiki vpisa tujih študentov in zaposlovanja tujcev na univerzah ter seznanitvi z aktualnimi razmerami glede epidemije Covid-19, pri čemer so se predstavnice in predstavniki univerz strinjali, da so se univerze izkazale z odličnim obvladovanjem epidemije, zlasti zaradi visoke precepljenosti in doslednega spoštovanja preventivnih ukrepov.

 

Maribor, 24. september 2021- Na seji Rektorske konference Republike Slovenije so rektorji opravili razpravo o besedilu osnutka Nacionalnega programa visokega šolstva 2021-2030, ki je v javni obravnavi. Rektorska konferenca podpira besedilo Nacionalnega programa visokega šolstva 2021-2030. Rektorska konferenca Republike Slovenije vztraja pri zapisanem ukrepu 4.5 v osnutku besedila NPVŠ 2021-2030 o možnosti poučevanja v tujem jeziku, ki sledi že sprejetemu besedilu v do sedaj veljavnem besedilu NPVŠ 2011-2020 glede problematike rabe tujega jezika v pedagoškem procesu. Rektorska konferenca RS je tudi priporočila dopolnitev besedila Nacionalnega programa visokega šolstva za obdobje 2021-2030 z ukrepi, ki bodo zagotovili možnost gibalno-športne aktivnosti za vse študente, vključno z ukrepi na področju zakonodaje in sistemskega financiranja gibalno športnih aktivnosti študentov.

Preberi več