Izjava Rektorske Konference RS o podpori dokumenta o politiki EUA za »Prenovljeno družbeno pogodbo za Evropo in njene univerze: kako lahko univerze in oblikovalci politik sodelujejo pri oblikovanju močne, odprte in na prihodnost pripravljene Evrope« v mandatu EU institucij 2024-2029

Ljubljana, 17. april 2014 – Danes je na Univerzi v Ljubljani na Fakulteti za upravo potekala mednarodna konferenca v organizaciji Rektorske konference RS in CMEPIUS-a na temo »Študij danes, kakšen naj bo jutri?«. Izsledki konference so pokazali, da se odgovornost visokošolskih partnerjev do kakovosti na vseh področjih visokošolske dejavnosti krepi in vse bolj uresničuje.

Po več kot desetih letih intenzivnega spreminjanja visokošolskega prostora v Evropi in pri nas, je čas za refleksijo o prehojeni poti in o realizaciji skupnih ideje ter o učinkih ukrepov skupnih politik v visokem šolstvu Slovenije.

Ob zavezi, ki so jo marca 2012 rektorji formalno potrdili tudi s podpisom Resolucije slovenskih univerz za razvoj kulture kakovosti, se odgovornost visokošolskih partnerjev do kakovosti na vseh področjih visokošolske dejavnosti krepi in vse bolj uresničuje. Periodičen pregled uresničevanja zaveze je eden od pomembnejših mejnikov na poti do zastavljenih ciljev, pri čemer je njegov sestavni del tako samorefleksija kot zunanji pogled na opravljeno delo.

Konferenca je bila namenjena predvsem možnostim povezovanja operacionaliziranih ciljev in institucionalnih ter strukturnih sprememb s pričakovanimi in želenimi dolgoročnimi učinki delovanja visokega šolstva, kakršne ponujajo sodobna nacionalna in mednarodna partnerstva, prenovljena učna okolja, boljša organizacijska kultura in kultura kakovosti, učinkoviti načini prenosa znanja za večjo inovativnost, kreativnost in učljivost.

Poglaviten del te konference je predstavljala aktivna izmenjava dobrih praks o uporabi in učinku orodij, načinov in pristopov k doseganju skupnih ciljev, zlasti na področju sodelovanja z delodajalci, internacionalizacije, uporabe učnih ciljev in dosežkov ter izboljševanju kakovosti učenja in poučevanja. Na konferenci so bila oblikovana priporočila za nadaljevanje aktivnosti univerz za izboljševanje študijskega procesa.

Za nepristranski in primerjalni pogled so poskrbeli tuji gostje iz Latvije, Velike Britanije, Irske in ZDA, univerze pa so s samorefleksijo ocenile lastno pot in dosežene cilje v prenovi študijskih programov.

Dober odziv visokošolskih zavodov in več kot 150 udeležencev potrjuje, da so takšni dogodki več kot dobrodošli in predstavljajo dobro okolje za skupen razmislek o visokem šolstvu, njegovih izzivih, nalogah in odgovornosti vseh partnerjev za njegovo kakovost.