Ljubljana, 11. april 2014 – Danes se je odvila druga redna seja Rektorske konference Republike Slovenije (RKRS) pod predsedstvom Univerze v Ljubljani. Rektorji vseh štirih univerz so razpravljali predvsem o merilih za akreditacijo programov in institucij, financiranju univerz, izvajanju študijskega procesa na področju medicine in praktičnega usposabljanja, inovativni shemi za sofinanciranje doktorskega študija ter vpisnem postopku.
Po seji je predsednik RKRS prof. dr. Ivan Svetlik, rektor Univerze v Ljubljani, med drugim povedal:
»Na pobudo predsednice Sveta Nacionalne agencije RS za kakovost v visokem šolstvu (NAKVIS), prof. dr. Andrejo Kocijančič, smo razpravljali o merilih za akreditacijo programov in institucij. Stanje je na tem področju zelo problematično. Opažamo namreč, da proces sprejemanja novega zakona teče zelo počasi. Vsi prisotni smo se strinjali, da pozovemo Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, da se odprta vprašanja čim prej razrešijo v korist dviga kakovosti študija, pri tem pa smo pripravljeni tudi sodelovati.
Slovenske univerze so v resnih finančnih težavah. Ministrstvu zato predlagamo, da se sredstva, namenjena temeljnemu stebru, ne spreminjajo, razen v primeru rasti sredstev za financiranje. Drugi stebri naj se napajajo iz drugih finančnih virov, nikakor pa ne na račun temeljnega stebra.
Ker prihaja do težav pri financiranju praks študentov medicinskih in zdravstvenih ved, smo se sestali s predstavniki Ministrstva za zdravje ter Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport. Dogovorili smo se, da se bo oblikovala medresorska skupina obeh ministrstev in univerz, ki bo našla rešitve iz nastale situacije.
Na predlagano Inovativno shemo za sofinanciranje doktorskega študija, kot jo je ponudilo Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, smo le temu predlagali, da spremeni uredbo in določi nove pogoje, ki bi študentom omogočili dosego zahtevanega rezultata do zaključka financiranja doktorskega študija iz kohezijskih sredstev. S tako rešitvijo bi omogočili nadaljevanje podpore doktorskim študentom, uspešno dosego rezultatov in namensko porabo načrtovanih sredstev. Študenti bi namreč morali v zdajšnjem predlogu ministrstva v enem letu izpolniti nemogoče pogoje (zaključek študija, objava članka). Univerze pa tudi ne bi želele postavljati kandidatov v nemogoč položaj. Če bi sprejeli pogoje predlagane sheme, bi to pomenil tudi pritisk na kakovost doktorskega študija.
V zvezi z vpisnim postopkom na univerze smo dogovorili, da znotraj RKRS aktiviramo skupino za vpis, s ciljem iskanja izboljšav tega postopka.«